Home

   Log in or Register



Insurance Quotes
forums Campsite Search Comp Directory tips virtual brochure Profile
Tent and Awning Reviews Competitions Caravans and Motorhomes For Sale Shopping Diary Contact Us

Advertisement

Message Forums

Welcome Guest Register Login Search The Forum Posts Since Last Visit
 Reception - All Forums
  Caravans and Caravanning
Share   Tweet This!  Share on Facebook  Email  Printer Friendly Version Print
Subject Topic: Buying a Bailey? Read this first.
Page:  1  ....  10  11  12  13  14  15 Post Reply Post New Topic
Message posted by mr nosmo27/6/2018 at 7:04pm
Outfit:  None Entered     Location:  None Entered
Joined: 27/6/2018
View mr nosmo's Profile View Profile   Reply to mr nosmo Reply   Quote mr nosmo Quote  
mr nosmo
Avatar
Standard Member
Standard Member

Forum Posts:   1

Site Reviews Total: 0
Site Reviews 2022: 0  
Site Reviews 2021: 0  
Site Reviews 2020: 0  
Site Reviews 2019: 0  
Site Reviews 2018: 0  
Site Nights 2022: 0
Site Nights 2021: 0
Site Nights 2020: 0
Site Nights 2019: 0
Site Nights 2018: 0

Are you thinking of buying a Bailey Caravan? Read this before you decide to by a bailey caravan, because I now wish I did not buy one.

I wish to make a claim to recover all of my out of pocket expenses that I have accrued in getting all the many faults put right that have been on my caravan. As you can see I am £120 out of pocket so far. And thatís not taking in account the stress, worry and all the in connivance I have been put through.
The amount of times that we have had to go to Stowfords to get repairs carried out on our Bailey 2017 Pegasus Rimini Caravan.
1.     Take the caravan to Stowfords to have the caravan dried out after it got flooded out because the water hoses came off the tap of the kitchen sink due to the fact someone in the factory did not do his/her job correctly.
Leave the caravan and drive back home.
Round trip is 40 plus miles.

2.     Go and pick the caravan up after the caravan was dried out and return home with the caravan.
Round trip is 40 plus miles.

3.     Take the caravan to Stowfords to have the back panel that had a split in it replaced. All because someone at the factory could not do his/her job correctly. Wait while the replacement was put on and then return home with the caravan.
Round trip is 40 plus miles.

4.     Take the caravan seat cushion back to Stowfords as it was faulty so I can have it replaced/repaired. Return home to wait for the replacement/repaired one to be sent back to Stowfords.
Round trip is 40 plus miles.

5.     Take the faulty mattress that had a 2 inch dip in the centre of it back to Stowfords so it can be replaced with a new one. Leave mattress at Stowfords return home to wait for a replacement to be sent to Stowfords.
Round trip is 40 plus miles.

6.     Go to Stowfords to pick up the seat cushion was told that the mattress still had not come despite being told by Shantell Kimimins of Baileys Customer Services that it would be it in time for my holiday. (If it hadnít been for Stowfords giving my old one back so I can have a mattress for my holiday. I would not have had mattress for the holiday like I did last time.
Round trip is 40 plus miles.

7.     Go to Stowfords to pick up the replacement mattress.
Round trip is 40 plus miles.

8.     Go to Stowfords on the 28/06/2018 to have the new replacement window rubbers put on and the faulty door lock replaced with a new one.
Round trip is 40 plus miles.

The amount of money it has cost me to go back and forth to Stowfords to try to get all the faults put right that are on my caravan. 8 tips at £15 per round trip = £120.00

I did have one of the cushions repaired under the warranty but when it came back it was no different from when I sent it back to Stowfords. I told Stowfords about this and they assured me the supplier had replaced the sponge in the cushion.
They are now going to re-contact the supplier over this.
So I now have wait yet again to get a re-placement seat cushion and heaven knows when that will be. This will cost me money yet again to Stowfords to get this sorted out yet again. Making it £135 I would paid out of my money to get you PUP of a Caravan put right and thatís if I am ever going to get this PUP PUT RIGHT.

Today 25/06/2018 I telephoned you and spent over 20 minutes waiting for someone in your department to pick up the phone. Your Customer Service means as much to its customers as Love does to a Tennis player and thatís SOD ALL.

Their answer to my e-mail

Customer Services <customerservices at baileyofbristol.co.uk>
To:Michael Butler
26 Jun at 14:45
Dear Mr Butler
VIN Number:    BYHPS02398                                Model:   2017 Ė Pegasus IV Ė Rimini
Reference:        18163/CK
I am sincerely sorry I was unable to speak with you yesterday when contacting our offices. I am currently out of the office and unobtainable by telephone however, I have been asked to provide you with a response to your email as a matter of priority.
I have reviewed your concerns raised below and further apologise for any inconvenience you may have been caused throughout this process.
All and any repairs would be confirmed with you prior to any taking place and to which you would have agreed with in advice of any such works proceeding.
Obviously itís very difficult for us to comment on individual component related concerns but as you are aware the Bailey caravan warranty, as per the full terms and conditions, will cover concerns where applicable.
Although a repair had been established at this time, which is unfortunate, with any vehicle there may be times when a repair is required. All costs involved, with relation to parts and labour will be covered by Bailey and your vehicle will be repaired to the condition it was at time of purchase.
Upon contacting Stowford they confirmed you had indeed taken your vehicle to them on a few separate occasions for different warranty concerns highlighted at separate intervals.
As you will appreciate all Bailey products are classified as Ďportableí. Transportation costs to and from a point of repair and time frame of repair at a Retailerís workshop are not recoverable from Bailey under the terms and conditions of your warranty agreement and it is not company policy to offer compensation for inconvenience or to cover the travelling expenses as detailed in your email.
We advised during our previous correspondence, your contract of sale is with your selling retailer, and they need to be given the opportunity to resolve this situation for you and feel the work that will be undertaken will resolve the concerns you have raised.
You have requested to be compensated for the travelling to and from your Retailer in the amount of £135.00 and a further payment for the inconvenience you feel has been experienced during this time although no figure provided.
I fully appreciate this has been a very frustrating time for you and with all this in mind I had previously offered a one off gesture of good will in the amount of £200 as an apology from Bailey. Unfortunately, you did not wish to accept our good will gesture and returned the cheque payment.
We apologise if you feel our offer was undesirable. This was never our intention. We provided this offer to you as we advised we do not cover travelling costs or repair time frames under the terms of the warranty agreement.
Following further review of your complaint and claim for compensation, we will stand by our original final compensation amount offered in the amount of £200.00 in full and final settlement of your complaint, which we feel is fair in relation to the concerns you have raised.
If you would like to accept our offer in full and final settlement of your claim please confirm via email and I can arrange for the cheque payment to be sent out to you.
Finally, our Senior Management team has read your emails of complaint and is well informed of your sentiments and requests, they have reviewed our response and feel the information and offer provided is fair and in line with our commitments as per the warranty agreement.
I am sorry you feel that the customer service we had provided had not met with your expectations. Obviously this is very disappointing to hear and as advised we will certainly take on board your comments and we thank you for taking the time to contact us.
Kind Regards
Chantelle
Customer Service Co-ordinator
Bailey Caravans Ltd, South Liberty Lane, Bristol, BS3 2SS.
www.baileyofbristol.co.uk
#




Message posted by bessie50028/6/2018 at 12:04pm
Outfit:  Ford Kuga Coachman Pastiche 575     Location:  Lancashire
Joined: 11/9/2006
View bessie500's Profile View Profile   Reply to bessie500 Reply   Quote bessie500 Quote  
bessie500
Avatar
Diamond Member
Diamond Member

Forum Posts:   2007

Site Reviews Total: 2
Site Reviews 2022: 0  
Site Reviews 2021: 2  
Site Reviews 2020: 0  
Site Reviews 2019: 0  
Site Reviews 2018: 0  
Site Nights 2022: 0
Site Nights 2021: 11
Site Nights 2020: 0
Site Nights 2019: 0
Site Nights 2018: 0

To me it looks like they fixed everything you asked & you've been offered you more than your outlay for your time, apart from the faults in the 1st place (baileys issue) i dont think stowfords have done anything wrong, 20 miles to a dealer in not a huge distance.

I think you've been unfair to all parties posting on here lets be honest youve only joined this forum to slag them off.

Bessie   

Post last edited on 28/06/2018 12:09:54

Discounted Insurance Quotes for UKCampsite.co.uk visitors! Up to 12.5% off!
UKCampsite.co.uk users are rewarded with up to 12.5% off Caravan Guard touring caravan insurance, folding camper and trailer tent insurance, and 5% off motorhome and campervan insurance. Static caravan insurance is also available. Get an online quote now

Message posted by Rstorrie128/6/2018 at 2:39pm
Outfit:  Sportage Bailey Pegusas GT65 Verona     Location:  Edinburgh
Joined: 09/9/2008
View Rstorrie1's Profile View Profile   Reply to Rstorrie1 Reply   Quote Rstorrie1 Quote  
Rstorrie1
Avatar
Standard Member
Standard Member

Forum Posts:   19

Site Reviews Total: 8
Site Reviews 2022: 0  
Site Reviews 2021: 0  
Site Reviews 2020: 0  
Site Reviews 2019: 0  
Site Reviews 2018: 0  
Site Nights 2022: 0
Site Nights 2021: 0
Site Nights 2020: 0
Site Nights 2019: 0
Site Nights 2018: 0

Totally Agree with Bessie 500

Message posted by Ray Clayton28/6/2018 at 3:52pm
Outfit:  Disco 4 Unicorn Barcelona 4     Location:  Ilkeston. Derbyshire
Joined: 06/10/2014
View Ray Clayton's Profile View Profile   Reply to Ray Clayton Reply   Quote Ray Clayton Quote  
Ray Clayton
Avatar
Diamond Member
Diamond Member

Forum Posts:   1522

Site Reviews Total: 36
Site Reviews 2022: 2  
Site Reviews 2021: 6  
Site Reviews 2020: 10 
Site Reviews 2019: 2  
Site Reviews 2018: 6  
Site Nights 2022: 8
Site Nights 2021: 18
Site Nights 2020: 30
Site Nights 2019: 8
Site Nights 2018: 0

Agree with the above.
Been a lot worse cases with most makes not just the above.



-------------
Cheers
Ray

Discovery 4 & Bailey Barcelona 4






Message posted by blueexpo9729/6/2018 at 9:21am
Outfit:       Location:  
Joined: 07/2/2009
View blueexpo97's Profile View Profile   Reply to blueexpo97 Reply   Quote blueexpo97 Quote  
blueexpo97
Avatar
Diamond Member
Diamond Member

Forum Posts:   8704

Site Reviews Total: 23
Site Reviews 2022: 0  
Site Reviews 2021: 0  
Site Reviews 2020: 0  
Site Reviews 2019: 0  
Site Reviews 2018: 0  
Site Nights 2022: 0
Site Nights 2021: 0
Site Nights 2020: 0
Site Nights 2019: 0
Site Nights 2018: 0

So just that weíre all clear on this, itís a 40 miles plus round trip. Yes?

-------------
XVI yes?

As well is two words!
How does a sage know everything about everything? or does he? or does he just think he does?
Remember, if you buy something you bought it, not brought it.


In order to post a reply you will need to register, or if already registered please log in here

  Prev       Next

Jump To Page:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15

Quick Links - All Forums - Caravans and Caravanning - Top of Page

Printer Friendly Version Printable version      Share   Tweet This!  Share on Facebook  Email


Latest News, Discounts and Competitions  see all...





2775 Visitors online !

Free UKCampsite.co.uk Window Sticker  -  Recommend to Friend

[Message Forums]  [Caravan Sites & Camping]  [Company Listings]  [Features / Advice]  [Virtual Brochure]  [Shop!]
[Reception]  [Competitions]  [Caravans & Motorhomes For Sale]  [Event Diary]  [Contact Us]  [Tent Reviews



Please note we are not responsible for the content of external sites & any reviews represent the author's personal view only. Please report any error here. You may view our privacy and cookie policy and terms and conditions here. All copyrights & other intellectual property rights in the design and content of this web site are reserved to the UKCampsite.co.uk © 1999 - 2022


Advertisement


Advertisement